Dag 1 – Presentera mig själv.

Som ni alla borde veta vid det här laget heter jag Anna. Jag kom till jorden den 6 September för 12 år sedan och namnet blev Anna Kristina Emilia -Efteranm-. Först tyckte mamma att jag skulle heta Ebbe, men det namnet var inte mormor så förtjust i, om jag ska vara ärlig hade jag inte haft något emot att heta Ebba, Anna är väldigt tråkigt tycker jag. Hade jag varit en kille hade mitt namn varit Felix.
Jag går på gymnastik tre gånger i veckan, i ett ut-lag, ingentligen skulle jag hoppat upp i ett RM-lag i början av året, men jag tackade nej eftersom att jag trivs superbra i mott lag som jag går i nu, men visst skulle jag vilja utvecklas lite mer, men har fått tre toppenvänner som går i  mitt nuvarande lag, Lotta, Alva och Hannah. Dock vet jag inte om Lotta tänker byta grupp eller inte, hoppas inte det iaf!
Men hur som helst, min familj består av mamma Kristina, Pappa Magnus och min lillasyster Tilda, jag älskar min familj supermycket! Vi har även en hamster som heter Laban.

Vi har även två mellanpudlar som heter Kajsa och Morris, Kajsa är svart och supersöt, men hon tycker INTE om att man bär henne och hon lyssnar inte på mig, men pappa och mamma har hon respekt för, hon äter supermycket, vilket är både positiovt och negativt, alltså hon blir ju lite tjock, älskar att leka och brukar sitta och titta ut genom fönstret 24/7, och hon morrar när hon ser en katt! Morris är raka motsatsen till vad Kajsa är, men älskar Kajsa, när han var lite yngre, för ca 1 år sedan, gick Kajsa mer än tio meter bakom honom satte han sig ner, nu är det mer att han väntar, genom att gå saktare och så. Ropar man "Morris" gissa vem som kommer om någon sekund, jo Morris. Det gör inte Kajsa ska jag säga, om man inte mutar med godis dvs. Morris är en liten enstöring, är inte så fötjust vid lek och rörelse och andra hanhundar, juste Kajsa är väldigt rädd för andra hunder, tom små taxar, när hon var bvalp blev hon överfallen av två schäfrar, hon blev inte skadad, bara rädd. Morris har utsett sig själv till vakthund, en smal mellanpudel på 4 kg, vakthund? skulle inte tro det, men han gör det, han skäller såfort någon går förbi, sjukt irreterande men det är ju bra om det skulle komma tjuvar. Han tycker heller inte om att leka så mkt som Kajsa gör, men  gör det ibland. 

Jag äslar att fota och vill bli fotograf, fast jag vill bli pogramledar också och en massa annat! Fotar gör jag med Casio Exelim ex H-15, men vill mest av allt ha en systemkamera! Jag har nästan alltid kameran med mig och fförsöker lära mig så mycket som möjligt om fotografering.

Jag har inte direkt några idoler, men jag gillar Danny, Swingfly, Rihanna,  Swedish House Maffia, September mm. Min favoritfärg är klart rosa, som ni kommer se i designen som kommer så småningom. Jag är ganska teknisk om man säger så och kan oftast lite av varje, men en av mina favoritaffärer på stan är ju bla, Elgiganten, Expert och alla domdär som har kameror och mobiler mm. Det är bara jag som gillar att gå in i sånna butiker, mamma mår illa av mitt tjat på systemkameror, pappa fattar inte och Tilda somnar, intreserad familj?
 Jag har inte direkt någon favoritårstid, när det är i slutet på vintern-vill jag ha sommar, när det är slutet på sommarn som  nu- vill jag att det ska börja snöa. Jag ölskar julen, min favoritårstid typ, och min födelsedag såklart! Jag fyller år i början på hösten och det är både bra och dåligt, bra för att det är fint på hösten och att det finns ganska mycket i affärerna då, och jag tivs med det, dåligt för att det inte är så lång till julen, det vore lite bättre om det var längre mellanrum mellan min födelsedag och julafton, blablabla.

Vill ni veta något mer om mig är det bara att kommentera så svarar jag, såklart!
Nu avslutar jag detta inlägg med en bild på mig och min kära famlj och Kajsa och Morris!


Jag längst fram- med kameran i högsta hugg!


Ignorera min min, jag säger ju det- kameran i högsta hugg!


Min söta Morris ♥


Jag och Kajsa för ca två år sedan

Kajsa ↑


Pappa, mamma och Tilda
(ingen blev bra på bilden :P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0