Orienteringsdag

Tjenixen!
Idag så började jag vid halv nio, sovmorgon uppskattas alltid!
Sen fick vi kartorna och gav oss iväg vid kvart i nio, det var ju kö till kartorna! Sen gick Moa och jag igenom hela parken och sen till stället vi tänkte börja på, och det tog ju typ en kvart. Sen gick/sprang vi runt och tog alla kontrollerna och sen när vi skulle ta sista så går jag typ ner i ett dumt getingbo, med jordgetingar i! Blev stucken två ggr, ett på varje ben... Det gjorde skitont... Sen gick vi till sista kontrollen och sen halva vägen tillbaka till parken. Sen fick pappa komma och leka doktor, haha! Sen åt vi lite och ringde Kalle och Martina och frågade om jordgeteingar var farliga, det berodde på sa dom. Sen ringde Kalle sin mamma och frågade igen om det var farligt. Sen gick Moa och jag och tog alla 58 kontrollerna, vi gick eftersom att båda hade ont efter getingarna. Sen vid tolv var vi klara så då cyklade vi hem, eller först till pappa och tog hans nycklar så vi (Moa och jag) skulle få komma in. När vi kom hem till mig tog jag en snabbdusch och sen tittade vi på American Funniest Home Videos på youtube och sen spelade vi Wii, haha! Nu sitter vi här i vardagsrummet, Moa spelar på TIldas surfplatta och jag bloggar =)
Nu ska jag gå och se vad Moa gör.
Tjingeling!

Bu för getingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0